Over LTC Rakets

Algemene informatie over tennisclub LTC Rakets Schinnen

LTC Rakets is opgericht op 9 mei 1980 en heeft haar leden zodoende al meer dan 40 jaar veel tennisplezier gebracht.

Correspondentieadres

LTC Rakets
Burg. Pijlsstraat 9
6365 CG Schinnen

Mocht u echter een vraag hebben of anderszins een reactie willen geven, dan kunt u deze ook mailen naar [email protected].

Ligging

Het tennispark is gelegen aan de Burg. Pijlsstraat 9 te Schinnen (Zuid-Limburg).

Faciliteiten

• Ons tennispark omvat 4 buitenbanen met gravel en 2 binnenbanen met smashcourt. In totaal zijn vier banen van verlichting voorzien. In het contributiebedrag is het gebruik van de hal (in de zomer) en de verlichting ‘s avonds en, indien nodig, in de hal overdag inbegrepen.
  • Het park heeft een grote en comfortabele kantineaccommodatie, inclusief kleedlokalen met douches, waarvan elk lid gebruik kan maken

Kantine

LTC Rakets heeft een gezellig ingerichte kantine met uitzicht op de binnenbanen en een groot terras, welk rolstoel toegankelijk is. Onze kantine wordt geëxploiteerd, leden hoeven dus geen bardienst te “draaien”.

Uw gastheer:

Ben Muller
mailto:[email protected]

Openingstijden

• Het tennisseizoen loopt van 1 april tot 1 oktober. Gedurende deze periode is het tennispark dagelijks geopend van 08:00 uur tot 23:00 uur.
  • De toiletten, douches en kleedruimten zijn geopend van 09:00 uur tot 23:00 uur.
  • Gedurende evenementen zoals de competitie, het bondstoernooi en de clubkampioenschappen kan dit afwijken.
  • Voor de kantine zelf gelden andere openingstijden. Zie voor actuele informatie het publicatiebord op het park.

Infogids

Tot 2012 was er een jaarlijkse Infogids voor onze club; nu staat alle informatie die u nodig heeft op deze website.

AED (defibrillator)
LTC Rakets is in het bezit van een AED. Een AED is een Automatische Externe Defibrillator. Deze AED dient gebruikt te worden als iemand een hartstilstand krijgt. De overlevingskans met handmatige reanimatie is ongeveer 10%, maar met een AED stijgt deze naar 70% (mits snel toegepast). Daarnaast hebben 10 leden van onze vereniging een reanimatiecursus gevolgd waarbij ze getraind zijn in hartmassage, mond-op-mond-beademing en gebruik van de AED. Als u ook deze reanimatiecursus wilt volgen, kunt u contact opnemen met een van de bestuursleden. De AED bevindt zich in de kantine in de hoek naast de deur.